Novinky

November 7, 2020

Proč je klam hráčů takovým problémem?

Jakub Svoboda
WriterJakub SvobodaWriter
ResearcherRajesh NairResearcher

Vždy se můžeme dopustit chyby a nezáleží na tom, kolik peněz vyhráváme během hry, kterou hrajeme, kolik máme žetonů nebo jak dobří si myslíme, že jsme. Jednou z největších chyb je zaseknout se v něčem, čemu se říká klam hazardních her, což často brání hráčům v online kasinu. Nejprve se podívejme, co to je a jak tomu zabránit.

Co je to klam hráče?

Mnoho lidí, ať už hrají na živé kasino nebo dokonce ve svém každodenním životě se většinou setkali s hráčovým klamem. Tento koncept je v zásadě založen na víře, že je pravděpodobné, že se po události nebo sérii událostí stane jednoduchá nebo nejistá událost. Tento klam je v zásadě zcela založen na předpokladu, že se něco stane, pokud se to již nějakou dobu nestalo.

Počátky tohoto klamu

Počátky tohoto klamu nejsou ve skutečnosti známy, ale poprvé to navrhl Amos Tversky, který byl matematickým psychologem, a také Daniel Kahneman, který byl psychologem. Analýzou kognitivního chování, jako je psychologie hráče, byli oba schopni přičíst hráčův klam nesprávné víře, že hazard je něco spravedlivého, co by se v případě prohry nebo výhry nějak napravilo.

Příklad tohoto klamu

Největším příkladem hráčova klamu v akci je jeho zkoumání ve vztahu k hodu mincí. Šance na losování mincí na hlavách nebo ocasech je 1: 1. Takže 20krát otočíte mincí a pokaždé, když přistanou s ocasy nahoru, pod klamem hráče byste předpovídali, že další otočení pravděpodobně přistane hlavám.

Bez ohledu na to, kolikrát mince otočila ocasy, pravděpodobnost, že další otočí hlavy nebo ocasy, je stále 50%. Předchozí losování nemá žádný skutečný význam pro budoucí.

Pokud se tento omyl použije na ruletu, uvidíte, jak snadné je do toho nasát. Protože v této hře je šance, že míč dopadne na červenou, 50%. Pokud by tedy míč dopadl na červenou po 10 po sobě jdoucích roztočeních, pod touto chybou byste předpokládali, že při příštím roztočení dopadne na černou. Pravděpodobnost je však stále 50% pro obě barvy.

Incident kasina v Monte Carlu

Incident kasina v Monte Carlu je jedním z nejpopulárnějších příkladů hráčova klamu. Během hry rulety v roce 1913 dopadl míč na černou 26krát za sebou. To bylo rozhodně něco nepravděpodobného, ale stalo se to a hráči v té době předpokládali klam hráče a vsadili miliony na černou, s odůvodněním, že řada skončí a příště vyhraje červená. Ale nestalo se tak. Black znovu vyhrál a každý přišel o peníze.

Gamblerův klam a strategie sázení

Navzdory tomu, že ho všichni nenávidí, klam hráče se používá v některých strategiích sázení pro některé hry, většinou pro negativní progresivní systémy. Nejpopulárnější je systém Martingale, kde při prohře zdvojnásobíte své peníze, abyste mohli skutečně vyhrát zpět, co jste prohráli. Tato strategie se většinou používá v ruletě.

About the author
Jakub Svoboda
Jakub Svoboda
About

S bystrým porozuměním hraní a hlubokou láskou ke svým českým kořenům Jakub mění krajinu online casinových průvodců tím, že do nich vnáší místní kouzlo a univerzální půvab. Jeho zručná lokalizace přináší srdce České republiky na obrazovku každého hráče.

Send email
More posts by Jakub Svoboda

Nejnovější zprávy

Mastering Bankroll Management: Vaše vstupenka k překonání House Edge
2024-03-21

Mastering Bankroll Management: Vaše vstupenka k překonání House Edge

Novinky