Švédsko zaznamenalo v roce 2022 15% pokles výdajů na reklamu na hazardní hry


Problematika veřejné reklamy na hazardní hry je v současnosti celosvětově kontroverzním tématem. Vzhledem k tomu, že se vlády snaží řešit problém s hazardními hrami na útěku, tyto marketingové taktiky se v poslední době dostaly pod ostrou kritiku. Provozovatelé hazardních her a veřejná média však argumentují, že zákaz reklam na hazardní hry může snížit financování kritických služeb, jako je sport a zdravotní péče.
Ve Švédsku měl hazardní průmysl štěstí vyhnout se dennímu zákazu v roce 2022. Toto rozhodnutí se ukázalo hned po Švédský úřad pro hazardní hry (Spelinspektionen) uvedla, že země zaznamenala nejnižší reklamu na hazard od roku 2018.
Podle úřadu investovali regulovaní provozovatelé hazardních her ve Švédsku v roce 2022 do reklamních aktivit 3,4 miliardy SEK (280 milionů EUR). To představuje hrubé reklamní výdaje na tradičních mediálních kanálech, jako je televize a rádio.
Stojí za zmínku, že výdaje na reklamu v roce 2022 jsou méně než polovina ze 7,3 miliardy SEK (620 milionů EUR) vykázaných v roce 2018, kdy Švédsko znovu spustila svůj herní trh. Stalo se tak poté, co země začala vydávat nové licence podle zákona o hrách z roku 2018.
V roce 2018/2019 se herní sektor dostal pod ostrou kontrolu a místní média nařkla z rozsáhlého. Ardalan Shekarabi, bývalý ministr sociálního zabezpečení, byl poté vládou požádán, aby dohlížel na formulaci politiky trhu s hazardními hrami, než doporučí revizi reklamy v rámci „Gaming Market Inquiry“.
Nejnovější statistiky Spelinspektionen ukazují, že od roku 2018 výdaje na reklamu na hazardní hry v konvenčních médiích, jako je televize, rádio a tiskové služby, každoročně klesají. Zpočátku byly reklamy na hazard od provozovatelů sportovních sázek a kasin kritizovány organizacemi a politiky a označovaly je za nejrizikovější hazardní produkty.
Nejnovější zpráva odhaluje spravedlivé rozdělení výdajů na hazardní hry ve všech sektorech. Níže je uvedeno, jak široká veřejnost konzumovala reklamy na hazardní hry:
- Regulovaná online kasina - 30 %
- Provozovatelé loterií - 26
- Sportovní sázení – 28 %
- Sázkové kanceláře mimo dostihy -28 %
- Dostihy – 12 %
- Bingo – 4 %
- Měkké hry – 4 %
Švédsko však není osamocené, kdo se snaží omezit reklamy na hazardní hry. V Austrálii byla navržena parlamentní vyšetřovací zpráva postupný zákaz za méně než 3 roky. Stejný scénář probíhá ve Spojeném království, kde Chelsea, nejlepší tým Premier League, odstupuje od sponzorské smlouvy na košile s místně regulovanou sázkovou firmou.
Související zprávy
