Nizozemský regulátor trhu iGaming bude vyšetřovat nelegální cashback bonusy


Nizozemský úřad pro hazardní hry (Kansspelautoriteit) oznámil krok k vyšetřování používání nelegálních cashback bonusů v online herním prostředí v zemi. Jde o reakci na nedávný tip na takovou nabídku na licencované živé kasino, které později po zásahu regulátora bonus stáhlo.
Bylo však zdůrazněno, že to vedlo k celotržnímu vyšetřování kvůli obavám, že držitelé povolení neuposlechli dřívější varování KSA. V listopadu 2022 regulátor varoval všechna regulovaná online živá kasina přestat nabízet cashback bonusy.
Podle nizozemského úřadu pro hazardní hry živá kasina, která nabízejí a cashback bonus povzbudit hráče, aby více riskovali tím, že vrátí část svých ztrát. To může vést k delší herní době pro tyto hráče nebo vyšším sázkám.
Kasinové bonusy jsou přísně regulovány předpisy o reklamě v Nizozemsku, které vstoupily v platnost 1. dubna 2023 spolu s novými žádostmi o licence. Bylo to šest měsíců poté, co v říjnu vstoupil v platnost zákon o KOA a znovu reguloval nizozemský online trh.
Tvrdě mluvící KSA řekl:
"Byli dopisem upozorněni, že nabízení bonusu v této podobě není povoleno. Pokud poskytovatelé online okamžitě nepřestanou, riskují donucovací opatření ze strany KSA."
Začátkem tohoto měsíce vydalo KSA tři varování regulovaní provozovatelé kasin a poskytovatelé softwaru po svědectví necílená reklama ve veřejných prostorách. Regulátor uvedl, že „několik poskytovatelů“ porušilo nové předpisy, které byly zavedeny na začátku července. To vedlo k zákazu herní reklamy v televizích, rádiích, novinách a časopisech.
Regulátor řekl:
"Po obdržení signálů si KSA okamžitě vyžádala informace od příslušných poskytovatelů hazardních her. Po adekvátních odpovědích a okamžitých opatřeních Ksa vydá varování. Reklamy byly po kontaktu s různými poskytovateli zastaveny a již nebyly vidět."
Kromě toho jsou reklamy na hazardní hry nezákonné na billboardech, zastávkách autobusů nebo jiných veřejných strukturách, jako jsou kasina, arkády s hracími automaty, kina nebo kavárny. Podle přísných pokynů jsou však reklamy na internetu, direct mail, televize na vyžádání, sociální média nebo online herní prostředí povoleny.
Související zprávy
